Багато власників Kia Sportage та Kia Sorento, Hyundai Santa Fe та Hyundai IX35/Tucson, особливо після 2009 року випуску (так званого третього покоління), стикаються з проблемами повного приводу, що часто звучить так:
- рушав з місця, треба було прискоритися, натиснув на газ, отримав сильний удар;
- під час руху почув удар у районі ніг водія/підлокітника по днищу. При цьому машина продовжує рух, як ні в чому не бувало;
- кілька разів ложив у бруд на пузо (трактором витягували), через деякий час зник повний привід;
- не включається/відмовив повний привід;
- витягував/буксирував інше авто, після цього загорілася помилка повного приводу;
- не крутить задній кардан.
Як правило, проявляється ця проблема взимку, а також при проходженні грязьових ям (коли власник авто виявляє, що «свистять» передні колеса). Якщо їздити тільки асфальтними дорогами, різко не стартувати на світлофорах, то можна нічого і не помітити, але проблема, очевидно, сама не зникне.
У переважній більшості випадків причина несправності в шліцевому з'єднанні між роздаткоюроздаточною коробкою) та коробкою передач. Шлиці просто зриває (злизує). Більше не щастить дизельним авто, в яких крутящий момент більший ніж у бензинових.
"Злизані" шліци корпусу чашки диференціалу
Іржа та бруд у чашці диференціалу
Зношені шліци валу роздатки
Це справжня хвороба Кіа Соренто, Кіа Спортедж, Хюндай Сантафе, Хюндай Туксон (IX35) після 2009 року. При чому рано чи пізно з цим стикається майже кожен власник цих авто, якщо не робити профілактики (наприклад, можна почитати за посиланням, хоча за відгуками і це не завжди допомагає).
Первинна діагностика проста: машину на підйомник, включаємо передачу і дивимося на задній кардан, якщо він не крутиться, то, швидше за все, у вас поломка роздатки, про яку ми пишемо. Якщо кардан на підйомнику крутиться, то, швидше за все, проблема в муфті включення повного приводу. Також додамо, що не рекомендуємо довго їздити з такою несправністю повного приводу, оскільки через перегрів від тертя механізмів роздатки можна отримати додаткові пошкодження роздаточної коробки.
У різних джерелах (наприклад, посилання 1, посилання 2, посилання 3, посилання 4, посилання 5) першопричиною є сальник (OE-номер: 47352-39300), що стоїть на вході проміжного валу правої півосі роздатки. Несправний сальник призводить до попадання вологи та бруду у роздатку. Все це (оскільки промвал наскрізь проходить через роздатку) доходить до шліцевого з'єднання валу роздатки і чашки диференціала коробки передач (інакше: корпус диференціала, кожух-кришка диференціала). Згодом, під дією корозії, метал слабшає і шліци зрізає.
Якщо поглянути на ту частину промвалу, що у роздаванні, то там повно іржі, що підтверджує правильність такого судження.
Іржа на промвалі Кіа Спортедж
Іржа на промвалі Хюндай Санта Фе
Вирішення цієї проблеми, прямо скажемо, недешеве. Якщо Вам пощастило та зрізало шліци тільки на роздатці, то такий ремонт з роботою майстра та купівлею б/в роздатки може обійтися від 450 дол. Про покупку нової роздатки навіть говорити страшно, враховуючи її ціну.
Якщо Вам не пощастило і зрізало також шліци корпусу (чашки) диференціала, то потрібно купувати і її, що може додатково обійтися в 100-400 дол. (залежно від модифікації)
Ми ж пропонуємо більш дешевий варіант і не менш надійний – відновлення шліців роздатки та/або корпусу диференціала. Це обійдеться щонайменше вдвічі дешевше.


