Багато власників Kia Sportage та Kia Sorento, Hyundai Santa Fe та Hyundai IX35/Tucson, особливо після 2009 року випуску (так званого третього покоління), стикаються з проблемами повного приводу, що часто звучить так:
- рушав з місця, треба було прискоритися, натиснув на газ, отримав сильний удар;
- під час руху почув удар у районі ніг водія/підлокітника по днищу. При цьому машина продовжує рух, як ні в чому не бувало;
- кілька разів ложив у бруд на пузо (трактором витягували), через деякий час зник повний привід;
- не включається/відмовив повний привід;
- витягував/буксирував інше авто, після цього загорілася помилка повного приводу;
- не крутить задній кардан.
Як правило, проявляється ця проблема взимку, а також при проходженні грязьових ям (коли власник авто виявляє, що «свистять» передні колеса). Якщо їздити тільки асфальтними дорогами, різко не стартувати на світлофорах, то можна нічого і не помітити, але проблема, очевидно, сама не зникне.
У переважній більшості випадків причина несправності в шліцевому з'єднанні між роздаткоюроздаточною коробкою) та коробкою передач. Шлиці просто зриває (злизує). Більше не щастить дизельним авто, в яких крутящий момент більший ніж у бензинових.
Це справжня хвороба Кіа Соренто, Кіа Спортедж, Хюндай Сантафе, Хюндай Туксон (IX35) після 2009 року. При чому рано чи пізно з цим стикається майже кожен власник цих авто, якщо не робити профілактики (наприклад, можна почитати за посиланням, хоча за відгуками і це не завжди допомагає).
Первинна діагностика проста: машину на підйомник, включаємо передачу і дивимося на задній кардан, якщо він не крутиться, то, швидше за все, у вас поломка роздатки, про яку ми пишемо. Якщо кардан на підйомнику крутиться, то, швидше за все, проблема в муфті включення повного приводу. Також додамо, що не рекомендуємо довго їздити з такою несправністю повного приводу, оскільки через перегрів від тертя механізмів роздатки можна отримати додаткові пошкодження роздаточної коробки.
У різних джерелах (наприклад, посилання 1, посилання 2, посилання 3, посилання 4, посилання 5) першопричиною є сальник (OE-номер: 47352-39300), що стоїть на вході проміжного валу правої півосі роздатки. Несправний сальник призводить до попадання вологи та бруду у роздатку. Все це (оскільки промвал наскрізь проходить через роздатку) доходить до шліцевого з'єднання валу роздатки і чашки диференціала коробки передач (інакше: корпус диференціала, кожух-кришка диференціала). Згодом, під дією корозії, метал слабшає і шліци зрізає.
Якщо поглянути на ту частину промвалу, що у роздаванні, то там повно іржі, що підтверджує правильність такого судження.
Вирішення цієї проблеми, прямо скажемо, недешеве. Якщо Вам пощастило та зрізало шліци тільки на роздатці, то такий ремонт з роботою майстра та купівлею б/в роздатки може обійтися від 450 дол. Про покупку нової роздатки навіть говорити страшно, враховуючи її ціну.
Якщо Вам не пощастило і зрізало також шліци корпусу (чашки) диференціала, то потрібно купувати і її, що може додатково обійтися в 100-400 дол. (залежно від модифікації)
Ми ж пропонуємо більш дешевий варіант і не менш надійний – відновлення шліців роздатки та/або корпусу диференціала. Це обійдеться щонайменше вдвічі дешевше.