Роздаточна коробка моделей Mazda CX9 не відрізняється особливою надійністю.
Гарантія на цей агрегат від виробника, за деякими даними, 100 тис. км. Але як повідомляють учасники форумів, реальний ресурс ще менший, хоча це залежить від багатьох факторів (стилю їзди, умов експлуатації). На форумі форумі повідомляють, що у США офіційно визнані проблеми з роздаткою Mazda CX9 та їх (роздатки) змінюють за гарантією. Ось офіційний документ.
Хоча роздатка в Мазда СХ9 за якістю металу і конструктивно зроблена вдало, але подібно до роздаток Кіа Спортедж/Соренто, Хюндай СантаФе/Туксон проблема виникає через «дрібниці». Як правило, причин дві:
- Зношується задній сальник з боку хвостовика, через який масло витікає з роздатки, починається масляне голодування з усіма витікаючими. Згодом дуже сильно зношуються вали та шестерні всередині роздатки (приклад на фото нижче), починається гудіння.
- Ще однією можливою причиною поломки є олива всередині роздатки. За деякими даними, в процесі інтенсивної експлуатації та нагрівання олива втрачає свої властивості, стає дуже густою, особливо на морозі. Ось фото та відео. Як видно, стан оливи не задовільний. При цьому в оливі часто присутня металева стружка та запах гару.
В обох випадках велика ймовірність заклинювання роздатки, що призводить до зрізання шліців на провідному валу роздатки та чашці диференціала коробки передач (фото нижче). Сприяє цьому і недостатня площа входу шліців валу роздачі чашки (корпусу) диференціала (конструктивно шліци валу входять в корпус диференціала лише на 60%). В результаті в авто перестає працювати повний привід.
Первинна діагностика проста: миготіння індикатора повного приводу, не крутиться кардан і як наслідок задні колеса (важливо звернути увагу саме на карданний вал, якщо він крутиться, то проблема, швидше за все, у муфті заднього моста). Повний привід пропав, машина з повною приводною перетворюється на передньопривідну. При їзді в умовах піску, бруду та інших важкопрохідних умовах це стає серйозною проблемою, не кажучи вже про зиму. На жаль, головна пара роздатки окремо не підлягає заміні, доводиться змінювати роздатку цілком. Також додамо, що не рекомендуємо довго їздити з такою несправністю повного приводу, оскільки через перегрів від тертя механізмів роздатки можна отримати додаткові пошкодження роздаточної коробки. Особливо це стосується моделей Mazda CX9 та Hyundai Veracruz (які мають однакові роздаточні коробки). Роздатки цих моделей не «розкладаються» оригінальними програмами на окремі вузли (вали та шестерні), продаються лише у зборі, тому порівняно дорогі.
Варіантів вирішення проблеми кілька:
- Придбання нової роздатки та корпусу (чашки) диференціала коробки передач. Це ідеальний варіант, але якщо питання ціни для вас не особливо актуальне.
- Купівля нової/бу чашки диференціала та б/в роздатки. Ціна нижча, але тут найбільші ризики у роздатці. Навіть якщо шліци валу будуть у хорошому стані, ніхто не дасть гарантії, що всередині роздатки теж все ок. Через тисячу-другу кілометрів вона може просто загудіти.
- Відновлення шліцевої частини валу роздатки та чашки диференціалу – саме це ми пропонуємо нашим клієнтам. Цей варіант найбільш прийнятний за ціною, термінами. При цьому відбувається розборка роздатки, тобто можливість заглянути всередину, оцінити стан механізмів, вимити від старої оливи.
Крім цього додамо, що важливо робити профілактику роздатки - регулярно міняти масло, наприклад Castrol 75w-140 (хоча б раз на 30 тис. км, можна почитати можна тут). Хоча це непросто, враховуючи в'язкість масла з часом, і відсутність зливної пробки в корпусі роздаточної коробки, але все ж таки можна зробити вакуумним відкачуванням.
Крім цього важливо стежити за станом сальника хвостовика роздатки, якщо видно масляні плями, то обов'язково усуньте цю проблему або хоча б періодично підливайте оливу у раздаточну коробку.